Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Καύσωνας και πυρκαγιές σαρώνουν την Ευρώπη


Περισσότεροι από 740 πυροσβέστες έδωσαν μάχη για την κατάσβεση πυρκαγιάς σήμερα στη νότια Πορτογαλία καθώς οι θερμοκρασίες στην Ιβηρική Χερσόνησο σκαρφάλωσαν σε επίπεδα ρεκόρ.

Περισσότεροι από 740 πυροσβέστες έδωσαν μάχη για την κατάσβεση πυρκαγιάς σήμερα στη νότια Πορτογαλία καθώς οι θερμοκρασίες στην Ιβηρική Χερσόνησο σκαρφάλωσαν σε επίπεδα ρεκόρ, την ώρα που το κύμα καύσωνα εξαπλώνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη με υγρασία και δασικές πυρκαγιές από την Ελλάδα ως τη Σουηδία.


Η πυρκαγιά ξεκίνησε σήμερα στην περιοχή Μοντσίκουε στο Αλγκάρβε της νότιας Πορτογαλίας, δημοφιλές τουριστικό θέρετρο. Οι αρχές εκκένωσαν δύο χωριά στην περιοχή όπου επιχείρησαν δέκα κατασβεστικά αεροσκάφη.


Σε μια προσπάθεια αποτροπής περισσότερων θανάτων, μετά τους 114 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους τον περασμένο χρόνο από δύο μεγάλες δασικές πυρκαγιές, η υπηρεσία πολιτικής προστασίας της Πορτογαλίας έστειλε πρειδοποιητικά μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα των πολιτών καλώντας τους να προσέχουν για τον κίνδυνο πυρκαγιάς σε πολλές περιοχές, ανάμεσά τους και τα περίχωρα της πρωτεύουσας Λισσαβώνας.


Στο παραθαλάσσιο θέρετρο Κασκάις, έξω από την πορτογαλική πρωτεύουσα, σημειώθηκε χθες το βράδυ διακοπή στην ηλεκτροδότηση λόγω της υπερφόρτωσης του δικτύου με αποτέλεσμα να μείνουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι χωρίς ρεύμα για πολλές ώρες και να κλείσει ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Χθες Παρασκευή η θερμοκρασία στη Λισσαβώνα έφθασε τους 43 βαθμούς Κελσίου.


Στη Γαλλία όσοι ξεκίνησαν σήμερα τις διακοπές τους βρέθηκαν αντιμέτωποι με κυκλοφοριακή συμφόρηση κάτω από εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες. Η υπουργός Υγείας Ανιές Μπιζέν έκανε έκκληση προς τους εκδρομείς να προστατεύουν τα παιδιά και να έχουν μαζί τους νερό. Ο πορτοκαλί συναγερμός για τον καύσωνα αφορά έναν αριθμό ρεκόρ διαμερισμάτων, 67, και σχεδόν ολόκληρη η χώρα υποφέρει από τη ζέστη, εκτός από το βορειδυτικό τμήμα της.


Η γαλλική εταιρεία υπηρεσιών κοινής ωφελείας Electricite de France (EDF) διέκοψε την λειτουργία τεσσάρων πυρηνικών αντιδραστήρων σε τρία εργοστάσιά της λόγω του κύματος καύσωνα, όπως ανακοίνωσε σήμερα ένας εκπρόσωπός της.


Οι δύο ανήκουν στο εργοστάσιο της EDF στον πυρηνικό σταθμό του Μπουζί, ο άλλος στο Σεν Αλμπάν και ο τέταρτος στο Φέσενχαϊμ, κοντά στα σύνορα με τη Γερμανία.

Πηγή:skai.gr - ΑΜΠΕ


Διαβάστε περισσότερα
loading...

Παντρεμένη 40άρα ανέβασε αυτή τη φωτογραφία: Δείτε την επική απάντηση του συζύγου της


Μια 40χρονη παντρεμένη, μητέρα δύο παιδιών, αποφάσισε να κάνει μια τoλμηρή φωτογράφιση με σκοπό να κάνει δώρο τις φωτογραφίες στον άνδρα της.


Η παντρεμένη 40άρα δημοσίευσε μάλιστα μία εξ αυτών των φωτογραφιών στο Facebook.


Έτσι είπε στη φωτογράφο Victoria Caroline Haltom να “εξαφανίσει” μέσω photoshop κυτταρίτιδα, ρυτίδες, ραγάδες και κόκκινα σημάδια. Οτιδήποτε δηλαδή δεν θα την έδειχνε τέλεια.


Η φωτογράφος φυσικά και ακολούθησε τις προσταγές της 40χρονης και οι εικόνες της έδειχναν σχεδόν σαν… μοντέλου, σε ένα book που περιελάμβανε 30 από αυτές.


Mάλιστα, έκανε δώρο τις φωτογραφίες στον άνδρα της για να τονώσει την Eρωτική τους ζωή. Αυτό που όμως σίγουρα δεν περίμενε ήταν η απίστευτη αντίδρασή του και η επιστολή που έστειλε στη φωτογράφο ο παντρεμένος San Antonio του Texas, όπως αναφέρει το fanpage.


Σε αυτήν λοιπόν έγραψε:


“Γεια σου Victoria, Είμαι ο άντρας της… που πρόσφατα της έκανες μια σούπερ σέξυ φωτογράφιση. Δεν θα ήθελα να πιστέψεις πως είμαι αvαστατωμένος αλλά έχω να σου πω μερικά πραγματάκια, έτσι σαν τροφή για σκέψη.



Είμαι με τη γυναίκα μου από την ηλικία των 18 ετών και μαζί έχουμε δυο όμορφα παιδιά. Όπως κάθε γάμος έχουμε τα πάνω μας και τα κάτω μας και αντιλαμβάνομαι πως αυτές οι φωτογραφίες δημιουργήθηκαν για να... ζεσταθεί λίγο η ερωτική μας ζωή.


Πολλές φορές μάλιστα με κατηγορεί ότι δεν τη βρίσκω ελκυστική και δεν θα με κατηγορούσε ακόμη κι αν πήγαινα με μια μικρότερη. Όταν άνοιξα το άλμπουμ και είδα τις φωτογραφίες δεν έμεινα αδιάφορος, αυτό που έβλεπα ήταν πραγματικά όμορφο αλλά δεν ήταν η γυναίκα μου!


Κάνατε κάθε ελάττωμα να εξαφανιστεί. Σβήνοντας όμως τις ραγάδες ήταν σαν να πήρατε μακριά τα δυο μας παιδιά. Όταν σβήσατε τις ρυτίδες εξαφανίσατε πάνω από 20 χρόνια με γέλια και χαρές, λύπες και δάκρυα, στιγμές δηλαδή που περάσαμε μαζί.


Όταν… πήρατε μακριά την κυταρίττιδά της με κάνατε να ξεχάσω το πόσο καλή μαγείρισσα είναι και όλα αυτά τα πεντανόστιμα γλυκά που φτιάχνει. Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν για τίποτα και ούτε τα λέω για να κάνω εσένα και τη γυναίκα μου να νιώσετε άσχημα, αντιθέτως θέλω να σας ευχαριστήσω.


Τα γράφω όλα αυτά, γιατί κοιτώντας αυτές τις εικόνες, κατάλαβα πόσο πολύ λατρεύω τη σύζυγό μου με όλες τις ατέλειες που μπορεί να έχει!


Και τον χρόνο που μπορεί να έχασε για να γίνει όμορφη μέσω photoshop θα φροντίσω να τον απολαύσει από εδώ και στο εξής διαφορετικά.


Σε ευχαριστώ πάντως πάρα πολύ για την υπενθύμιση!


Φιλικά.”


Διαβάστε περισσότερα
loading...

Η χώρα που αγαπάει όσο λίγες την Ελλάδα


Δρόμοι με ελληνικά ονόματα, αγάλματα αρχαίων Ελλήνων και ομιλείτε... ελληνικά

Κάποιοι λένε ότι πρέπει να κατάγεσαι από μία χώρα για να την αγαπάς. Ή μήπως όχι τελικά;


Υπάρχει μία μικρή χώρα, όπου αρκετοί χιλιάδες άνθρωποι μιλούν, πέρα από την μητρική τους γλώσσα, και την ελληνική. Τα παιδιά μαθαίνουν την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό ενώ τόσο την 25η Μαρτίου όσο και την 28η Οκτωβρίου οι κάτοικοι γιορτάζουν σαν να είναι Έλληνες.


Στην μακρινή Ουρουγουάη των 3,5 εκατομμυρίων κατοίκων, ζουν άνθρωποι που λατρεύουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και το αποδεικνύουν. Όχι με βαρύγδουπες εκφράσεις και μεγαλειώδεις λόγους αλλά με δρόμους και πλατείες που έχουν ελληνικά ονόματα και με αγάλματα αρχαίων φιλοσόφων να κοσμούν τα δημόσια κτίρια της χώρας.


Η Ουρουγουάη είναι χώρα της Λατινικής Αμερικής και έχει χαρακτηριστεί ως η «Ελβετία της Αμερικής». Αν και λόγω του μικρού μεγέθους της δεν υπολογίζεται ως ένας σοβαρός οικονομικός παράγοντας σε παγκόσμιο επίπεδο, σε εθνικό επίπεδο έχει ξεπεράσει πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.


Η Ουρουγουάη διαθέτει ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα με το επίπεδο των σπουδαστών να είναι αρκετά υψηλό. Δεν είναι άλλωστε λίγοι οι φοιτητές από άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής που επιλέγουν την Ουρουγουάη και φοιτούν στα πανεπιστήμια της χώρας.




Αυτό όμως που κάνει εντύπωση με αυτή τη μακρινή χώρα είναι το πόσο πολύ αγαπάει και εκτιμάει τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Είναι γεγονός ότι η χώρα, τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, δέχτηκε πολλούς Έλληνες μετανάστες. Στο λιμάνι έφτασαν πλοία με Έλληνες ναυτικούς και μετανάστες οι οποίοι θέλησαν να δημιουργήσουν μια καλύτερη ζωή στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Η εγκαρδιότητα με την οποία έγιναν δεκτοί ήταν, κατά πολλούς, ένας αποφασιστικός παράγοντας για την εγκατάστασή τους και τη μετέπειτα ζωή τους εκεί.


Αξίζει να αναφερθεί ότι η ελληνική κοινότητα Ουρουγουάης, έχει κλείσει ένα αιώνα ζωής και ήταν η πρώτη επίσημα αναγνωρισμένη οργανωμένη δομή των Ελλήνων στη Νότια Αμερική. Σήμερα στην Ουρουγουάη, υπάρχουν πάμνω από 3.500 χιλιάδες Έλληνες μετανάστες δεύτερης ή τρί της γενιάς, αλλά και ένας μεγάλος αριθμός αυτοχθόνων που μιλούν την ελληνική γλώσσα.


Οι ίδιοι οι πολίτες δεν δηλώνουν φιλέλληνες, αλλά ελληνολάτρες. Σύμφωνα με έρευνα της «Eurostat», το μεγαλύτερο ποσοστό των Ουρουγουανών απάντησε ότι ταυτίζεται πολιτιστικά με την Ευρώπη, με την πρώτη χώρα που να τους έρχεται στο μυαλό να είναι η Ελλάδα.


Τον Μάρτιο του 1978, ο καπετάνιος Παναγιώτης Ν. Τσάκος, ίδρυσε το «Ίδρυμα Τσάκου», με σκοπό τη διάδοση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Το 2002 μετονομάστηκε σε ίδρυμα «Μαρία Τσάκου», στη μνήμη της μητέρας του.




Το Ίδρυμα προσφέρει δωρεάν μαθήματα νεοελληνικής γλώσσας, χορών, τραγουδιού, ιστορίας της τέχνης, λογοτεχνίας, μυθολογίας, φιλοσοφίας και ελληνικής κουζίνας. Διαθέτει, επίσης, μια μεγάλη βιβλιοθήκη με τίτλους στην ελληνική και ισπανική γλώσσα από διάφορους τομείς του ελληνικού πολιτισμού. Περίπου 400 άτομα εγγράφονται συνολικά κάθε χρόνο στα μαθήματα που προσφέρονται. Βασικός στόχος του ιδρύματος είναι η γνώση της αρχαίας ελληνικής ποίησης και ιστοριογραφίας, μέσα από τα ομηρικά έπη και τον «Επιτάφιο» του Περικλή.


Αξιοσημείωτο είναι και τό ότι σε κάθε βιβλιοπωλείο της χώρας, ακόμη και στο πιο μικρό, μπορεί κανείς να βρει τα άπαντα του Νίκου Καββαδία, του Καβάφη και του Ρίτσου.


Τα παιδιά των Ουρουγουανών, δεν διστάζουν κάθε 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου να γιορτάζουν τις εθνικές εορτές των Ελλήνων, πραγματοποιώντας σχολικές εκδηλώσεις, τραγουδώντας και απαγγέλοντας ποιήματα. Οι μαθητές του «Grecia», ενός δημόσιου σχολείου της χώρας, έχουν μάθει να λένε και τον εθνικό ύμνο της Ελλάδας του Διονύσιου Σολωμού.


Στο Μοντεβιδέο, επίσης, υπάρχουν 23 δρόμοι που έχουν δανειστεί τα ονόματά τους από αρχαίους φιλόσοφους, ενώ ο κεντρικότερος δρόμος ονομάζεται κι αυτός «Grecia». Δύο πλατείες της πρωτεύουσας έχουν ονομαστεί πλατεία της Αθήνας και πλατεία της Ελλάδας.


Η Εθνική Βιβλιοθήκη του Μοντεβιδέο έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τον αρχαιοελληνικό δωρικό αρχιτεκτονικό ρυθμό.


Έξω από την είσοδο του κτιρίου, το άγαλμα του Σωκράτη, υποδέχεται τους επισκέπτες ενώ σε πάρκο που βρίσκεται παραλιακά της πρωτεύουσας υπάρχει μια προτομή του Ομήρου.


Αξιοσημείωτη είναι η συνδρομή της ελληνικής κοινότητας στην Ουρουγουάη. Το 2016, η ελληνική κοινότητα της χώρας, γιόρτασε έναν αιώνα από την ίδρυσή της. Ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 1916 και αποτέλεσε την πρώτη επίσημα αναγνωρισμένη δομή των Ελλήνων στη Νότια Αμερική.



Οι πρώτοι Έλληνες που μετανάστευσαν στη μικρή λατινοαμερικανική χώρα βρήκαν εργασία στην Ουρουγουάη και αργότερα άνοιξαν τις δικές τους επιχειρήσεις.

 Δεν έλειψαν όμως και μεγάλες προσωπικότητες της Ελλάδας που επισκέφτηκαν ή επένδυσαν στην Ουρουγουάη. Για μικρό χρονικό διάστημα, έζησε στη χώρα ο θρυλικός «Ηρακλής», ο Παναγής Κουταλιανός, και έγινε γνωστός στα ρινγκ στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης.


Τη δεκαετία του 1920, ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο επίσης Σμυρνιός Νικόλας Κονιαλίδης, που εγκαταστάθηκαν στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, διεύρυναν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στη γειτονική Ουρουγουάη.


Η μικρή αυτή χώρα ήταν από τις πρώτες που αναγνώρισαν το νεοσύστατο ελληνικό κράτος μετά την Επανάσταση του 1821.


Η εθνική σημαία της Ουρουγουάης, που καθιερώθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1828, μοιάζει αρκετά με την αντίστοιχη ελληνική σημαία που καθιερώθηκε επίσημα το 1970. Και οι δύο σημαίες αποτελούνται από εννέα οριζόντιες λωρίδες, χρωμάτων μπλε και άσπρου εναλλάξ.

 Η μόνη διαφορά είναι ότι η σημαία της Ουρουγουάης έχει στην αριστερή γωνία ένα ήλιο με 16 ακτίνες, ενώ η ελληνική σημαία ένα σταυρό.


Ίσως τελικά και να μην χρειάζεται να κατάγεσαι από μία χώρα για να την εκτιμάς και να την αγαπάς, αρκεί να γνωρίζεις και να κατανοείς την ιστορία της, όσα βίωσε, βιώνει και θα βιώσει στο μέλλον και πρωτίστως να αγαπάς τους ανθρώπους της.



Διαβάστε περισσότερα
loading...

Παρασκευή 3 Αυγούστου 2018

ΕΡΕΥΝΑ: Όσο πιο συχνά πίνετε παρέα, τόσο πιο ευτυχισμένη σχέση έχετε!


Αν τα πίνεις μαζί της, μάλλον βρίσκεσαι σε ευτυχισμένη σχέση

Η έρευνα που σε θέλει να τα τσούζεις με το κορίτσι σου.


Το κομμάτι του πιώματος δεν θέλει μόνο ένα καλό μπαρ με εξίσου καλά ποτά. Πολύ περισσότερο, θέλει καλή παρέα. Γιατί κακά τα ψέματα, αν η παρέα που σε συνοδεύει είναι χάλια, ακόμη και το πιο premium ποτό του πλανήτη θα έχει γεύση βενζίνης. Και ως επί το πλείστον, τον ρόλο της υποστήριξης αυτής στην δίνουν οι κολλητοί σου. Είτε τα πίνετε έξω, είτε στο σπίτι.




via GIPHY


Υπάρχουν όμως και αυτοί οι τύποι που πάνε συχνά με το κορίτσι τους για ποτό. Που βλέπουν την έξοδο στο μπαρ ως ιεροτελεστία και που ξέρουν πως θα περάσουν καλά ακόμη και αν είναι δεδομένο ότι στο τέλος της βραδιάς θα γυρίσουν σπίτι αγκαλίτσα. Σε πολλούς φαίνεται ξενέρωτο, αλλά όχι στους επιστήμονες.


Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The Journals of Gerontology, αναφέρει πως αν το ζευγάρι τα τσούζει τακτικά, έχει βρει το μυστικό προς την επιτυχημένη σχέση. «Δεν ξέρουμε ακριβώς γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά ίσως να σχετίζεται με το ότι τα ζευγάρια αντιλαμβάνονται την έξοδο για ποτό ως casual δραστηριότητα παρά σαν συζυγική υποχρέωση» αναφέρει η ερευνήτρια Kira Birditt.



Και βγάζει και μία λογική καθότι, όταν «διάλεγες» το κορίτσι, ήξερες πως ένας από τους λόγους ήταν πως περνάς και καλά μαζί της στις εξόδους. Γιατί εδώ που τα λέμε, ποιος θέλει να έχει κορίτσι μόνο για τις ταινίες στο σπίτι; Ακόμα καλύτερα αν το κορίτσι τα πάει τόσο καλά με το ποτό, που κάνει τους κολλητούς σου να ντρέπονται για τις επιδόσεις τους. Πάντως σε κάθε περίπτωση, είναι ωραίο να ξέρεις ότι μετά τα ποτά θα καταλήξετε σπίτι. Και όχι ζαλούρα και αν υπάρχει, ξέρεις που θα καταλήξουν τα πράγματα.




via GIPHY

Αν λοιπόν το κάνεις ήδη μαζί της, απλά συνέχισε το. Έχεις βρει το κλειδί για μία πετυχημένη σχέση. Αρκεί να μην καταλήξετε όπως ο Jack Lemmon με την Lee Remick στο Days of Wine and Roses.



via GIPHY
πηγη
Διαβάστε περισσότερα
loading...

Γιατί έχουμε άγχος; Πως μπορεί να το αντιμετωπίσουμε;


Κορναράκης 'Ιωάννης (Ὅμότιμος Καθηγητής Ποιμαντικῆς Ψυχολογίας καὶ Ἐξομολογητικῆς Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν)


Τὸ ἄγχος εἶναι ἀναμφιβόλως ἕνα πληθωρικὸ ψυχολογικὸ χαρακτηριστικό τῆς συμπεριφορᾶς τοῦ ἀνθρώπου τῆς ἐποχῆς μας.


Οἱ χαρακτηρισμοί: ἀγχώδης ἀντίδραση, ἀγχογόνος κατάσταση ἀνθρώπινης ζωῆς, ἀγχωτικὸς τύπος καὶ ἄλλοι παρόμοιοι καὶ σχετικοὶ μὲ τὴν ἔννοια τοῦ ἄγχους χαρακτηρισμοί, ἀκούγονται συχνὰ στὴν καθημερινή μας ζωή.


Στὸ ἐπίπεδο τῆς ἐπιστημονικῆς ψυχολογικῆς ἔρευνας τὸ ἄγχος ἐντοπίσθηκε ὡς νοσογόνο σύμπτωμα ἀνθρώπινης συμπεριφορᾶς, κατὰ τὸ δεύτερο ἥμισυ τοῦ 19ου αἰῶνος, στὸ πλαίσιο τῆς ἀναπτύξεως τῶν διαφόρων θεωριῶν τῆς Ψυχολογίας τοῦ Βάθους (τοῦ ἀσυνειδήτου).


Ἀλλὰ τὸ ἄγχος ὑπῆρχε πάντοτε στὴν ἀνθρώπινη ψυχή, ἀπὸ κάποια χρονικὴ στιγμὴ καὶ ἑξῆς, ὡς λανθάνον αἴτιο ἐνδεχόμενης ψυχικῆς διαταραχῆς, μικρῆς ἢ μεγάλης ἐκτάσεως. Ἁπλῶς κατὰ τὸ δεύτερο ἥμισυ τοῦ 20ου αἰῶνος οἱ συνεχεῖς, μεγάλες καὶ συχνὰ ἐκπληκτικὲς ἀλλαγὲς συνθηκῶν καὶ ὅρων ἀνθρώπινης ζωῆς, ὀφειλόμενες στὴν ταχεία ἐξέλιξη τῶν ἐπιστημῶν καὶ μάλιστα τῆς τεχνολογίας, ὅπως καὶ στὴ σχετικὴ συνεργία λοιπῶν κοινωνικῶν, ἰδεολογικῶν καὶ πολιτισμικῶν παραγόντων, συνετέλεσαν στὴν ἔντονη διέγερση τοῦ ἀνθρώπινου ψυχισμοῦ, μὲ συνέπεια τὴν ἐκδήλωση ψυχολογικῶν προβλημάτων ἀλλὰ καὶ ψυχοπαθολογικῶν συμπτωμάτων μὲ κορυφαῖο, συχνά, χαρακτηριστικὸ τὸ ἄγχος.


Τὸ ἄγχος γεννήθηκε στὴν ἀνθρώπινη ψυχὴ στὸν παράδεισο ἀμέσως μὲ τὴν πτώση τοῦ ἀνθρώπου στὴν ἁμαρτία

. Ἡ παράβαση τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ, ποὺ προῆλθε ἀπὸ τὴ θανατηφόρο παρακοὴ τοῦ Ἀδάμ, βιώθηκε καὶ ἐκδηλώθηκε ἤδη μέσα στὸν παράδεισο ὡς ἀγχογόνος ἀντίδραση στὰ ἀποτελέσματα τῆς παρακοῆς αὐτῆς, ἐπὶ τοῦ ψυχοσωματικοῦ ὀργανισμοῦ τοῦ ἀδαμικοῦ ἀνθρώπου.


Ἡ πρώτη ἀγχωτικὴ ἀντίδραση τοῦ ἀδαμικοῦ ζεύγους σχετίζεται μὲ τὴν μεταπτωτικὴ αὐτοσυνειδησία τοῦ ζεύγους αὐτοῦ· «καὶ διηνοίχθησαν οἱ ὀφθαλμοὶ τῶν δύο, καὶ ἔγνωσαν ὅτι γυμνοὶ ἦσαν, καὶ ἔρραψαν φύλλα συκῆς καὶ ἐποίησαν ἑαυτοῖς περιζώματα» (Γεν. γ’ 7).


Ἡ προσεκτικὴ μελέτη τοῦ στίχου αὐτοῦ δείχνει ὅτι οἱ παραβάτες τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ, μόλις ἔφαγαν τὸν ἀπαγορευμένο καρπό, βρέθηκαν μπροστὰ σὲ μία εἰκόνα τοῦ ἑαυτοῦ τους, τόσον ἀποκρουστικὴ στὰ μάτια τῆς αὐτοσυνειδησίας τους, ὥστε ἀμέσως, χωρὶς τὴν παραμικρὴ χρονοτριβή, προσπάθησαν νὰ καλύψουν τὴν ἀσχημοσύνη τῆς ψυχικῆς, ἀπαράδεκτης γι’ αὐτούς, εἰκόνας τους.


Ἔτσι στὸ Γεν. 3,7 ἔχουμε δύο σημαντικὰ ὑπαρξιακὰ γεγονότα τῆς ζωῆς τῶν παραβατῶν αὐτῶν τὴν ἀπαράδεκτη γι’ αὐτοὺς μεταπτωτικὴ αὐτοσυνειδησία τους καὶ τὴν κάλυψη τῆς εἰκόνας τῆς αὐτοσυνειδησίας τους αὐτῆς, μὲ τέτοια συνάφεια μεταξύ τους, ὥστε νὰ μαρτυρεῖται ἐντυπωσιακὰ ὁ ἀγχώδης χαρακτήρας τῆς ἀμεσότητος μὲ τὴν ὁποία ἔσπευσαν, εὐθὺς ἀμέσως, νὰ πραγματοποιήσουν τὴν κάλυψη αὐτή, τῆς κακοποιημένης ἀπὸ τὴν ἁμαρτία προσωπικῆς τους εἰκόνας.


Ἐξάλλου ἡ δεύτερη ἀγχώδης ἀντίδραση τοῦ ἀδαμικοῦ ζεύγους στὴν ἀποτρόπαια αὐτὴ εἰκόνα τους, ἦταν ἡ ἄμεση, ἐσπευσμένη, ἀπόκρυψή τους πίσω ἀπὸ τὰ δέντρα τοῦ παραδείσου, ὅταν «ἤκουσαν τῆς φωνῆς Κυρίου τοῦ Θεοῦ περιπατοῦντος ἐν τῷ παραδείσῳ τὸ δειλινὸν» (Γεν. 3, 8). Τὸ ἠχητικὸ ἐρέθισμα τῆς φωνῆς τοῦ Θεοῦ τοὺς προκάλεσε ἔντρομη φυγὴ καὶ κρύψιμο. Ἔτσι «ἐκρύβησαν ὅ τε Ἀδὰμ καὶ ἡ γυνὴ αὐτοῦ ἀπὸ προσώπου Κυρίου τοῦ Θεοῦ ἐν μέσῳ τοῦ ξύλου τοῦ παραδείσου».


Ὅταν ὅμως ὁ Θεὸς ἐκάλεσε ὀνομαστικῶς τὸν Ἀδάμ, μὲ τὴν ἐρώτηση· «Ἀδάμ, ποῦ εἶ;», ἐκεῖνος ἀπήντησε ὁμολογώντας καὶ δικαιολογώντας συγχρόνως τὸ κρύψιμό του πίσω ἀπὸ τὰ δέντρα τοῦ παραδείσου· «τῆς φωνῆς σου ἤκουσα περιπατοῦντος ἐν τῷ παραδείσῳ καὶ ἐφοβήθην, ὅτι γυμνὸς εἰμί, καὶ ἐκρύβην». Ἡ αὐτοσυνειδησία τῆς γυμνότητος τῆς εἰκόνας τους ἀπὸ τὰ θεουργὰ χαρίσματα τοῦ «κατ’ εἰκόνα» λειτούργησε μὲ ἔντρομη ἀμεσότητα, γιὰ τὴν ἀπόκρυψή τους ἀπὸ τὴν ἐλεγκτικὴ παρουσία τοῦ προσώπου τοῦ Θεοῦ. «Ἐφοβήθην» καὶ «ἐκρύβην»! Φόβος καὶ κρύψιμο, πρὸ τῆς ἐλεγκτικῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ!


Ἂν θὰ θέλαμε νὰ συσχετίσουμε τὶς δύο αὐτὲς λέξεις ἢ ἀντιδράσεις τοῦ πεπτωκότος ἀδαμικοῦ ἀνθρώπου, φόβο καὶ κρύψιμο, μὲ βασικὲς ἔννοιες τῆς Ψυχολογίας τοῦ ἀσυνειδήτου (τοῦ Βάθους), θὰ διαπιστώναμε χωρὶς δυσκολία τὴ σύμπτωση τοῦ ἀδαμικοῦ φόβου μὲ τὸ ἄγχος, ὅπως ἀκριβῶς τὸ ἐννοεῖ ἡ σύγχρονη Ψυχολογία στὴν ψυχοδυναμική του λειτουργία. Ἀλλὰ καὶ τὸ κρύψιμο θὰ μπορούσαμε ἄνετα νὰ τὸ παραλληλίσουμε καὶ μᾶλλον νὰ τὸ ταυτίσουμε μὲ τὴν ἔννοια τῆς ἀπωθήσεως τοῦ ἑαυτοῦ στὸ ἀσυνείδητό του, ὅπως ἀκριβῶς τὴν ἀντιλαμβάνεται τὴν ἔννοια αὐτή, στὴ σχέση της μὲ τὸ ἄγχος, ἡ ἴδια Ψυχολογία.


Σύμφωνα μὲ τέτοιες συσχετίσεις μποροῦμε νὰ δεχθοῦμε ὅτι ἡ πτώση στὴν ἁμαρτία ἐπεσκότισε πράγματι καὶ ἀχρείωσε σὲ μεγάλο βαθμὸ τὴ χαρισματικὴ (θεουργὸ) δυναμική τοῦ «κατ’ εἰκόνα». Τὸ μεγάλο αὐτὸ δῶρο τοῦ Θεοῦ στὸν πρωτόπλαστο, βυθίστηκε στὸ σκότος μιᾶς ψυχικῆς πραγματικότητας, ἄγνωστης πλέον καὶ ἀπρόσιτης στὸ σκοτισμένο λογικό του ἀνθρώπου. Θὰ λέγαμε μὲ τὴ γλώσσα τῆς σύγχρονης ψυχολογίας στὸν ἀσυνείδητο ψυχισμό του.


Ἔτσι, στὸ ἑξῆς, οἱ ψυχικὲς ἀντιδράσεις τοῦ πεπτωκότος ἀνθρώπου εἶχαν πλέον ἀσυνείδητες ἀφετηρίες, ἐφόσον ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου, βυθισμένος στὸ σκότος τῆς ἁμαρτίας, δὲν μπορεῖ πλέον νὰ κατόπτευση φωτιστικὰ τὸ ἀπύθμενο βάθος τῆς ἁμαρτίας αὐτῆς, στὴν ὁποία εἶχε ἤδη δουλωθῆ.


Ἑπομένως ὄχι μόνο τὸ ἄγχος ἀλλὰ καὶ ἡ ἀπώθηση τοῦ ἑαυτοῦ στὸν ἀσυνείδητο ψυχισμό του, εἶναι συμπτώματα τῆς διαβρώσεως τοῦ «κατ’ εἰκόνα» ἀπὸ τὴν αἰχμαλωσία στὴν ἁμαρτία, μὲ κοινὴ ὅμως ἐσωτερικὴ ἁμαρτητικὴ σχέση, ποὺ οὐσιώνεται στὴ βίωση τῆς ἐνοχῆς γιὰ τὴν παράβαση τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι τὸ ἄγχος ἔχει σαφῶς ἐνοχικὴ ἀφετηρία. Ἐκφράσθηκε ὡς φόβος μπροστὰ στὴν ἀπειλὴ τῆς ἐλεγκτικῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ.


Καὶ εἶναι ἰδιαίτερα ἀξιοπρόσεκτο τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ σύγχρονη Ψυχολογία τοῦ ἀσυνειδήτου, κατανοεῖ τὸ ἄγχος ἐπίσης ὡς ἀσυνείδητη καὶ διάχυτη στὴ συνολικὴ ὕπαρξη τοῦ ἄνθρωπου ἐνοχικὴ ἀγωνία. Πρόκειται ἀσφαλῶς γιὰ τὸ ἰσχυρότερο πάθος τῆς ἀνθρώπινης ψυχῆς· τὸ βίωμα ἢ τὸ αἴσθημα τῆς ἐνοχῆς, ποὺ ἐξάλλου ἀποτελεῖ καὶ τὸν πυρήνα τοῦ νευρωτικοῦ γενικὰ φαινομένου.


*


Ἀπὸ τὴν ἄποψη αὐτὴ τὸ ἄγχος ὑποδηλώνει τὴν ἀόριστη, μὴ δυνάμενη νὰ προσδιορισθεῖ ἐξ ἀντικειμένου ἀγωνία ἐνώπιον κάποιας ἀπειλῆς κινδύνου. Τὸ δὲ ἔντονο κινητικὸ – ψυχοδυναμικὸ στοιχεῖο του, ποὺ προεκτείνεται συχνὰ στὴ συμπεριφορὰ τῆς ἀγχωτικῆς ἀντιδράσεως, μὲ μορφὴ ἐπιθετικότητος, ἀποτελεῖ ἀσφαλῶς μαρτυρία τῆς ἐνοχικῆς ἀφετηρίας του.


*


Ἀλλὰ τὸ ἄγχος, ὡς παθογόνος παράγοντας τῆς ἀνθρώπινης ψυχῆς, ὡς πάθος, εἶναι ὑπὸ ὡρισμένους ὅρους, ἐπιδεκτικὸ μιᾶς ἀξιοποιήσεώς του ὡς ἐργαλείου πνευματικῆς καὶ μάλιστα νηπτικῆς προκοπῆς. Κατὰ τὸν ἅγ. Μάξιμο, τὰ πάθη, ἂν καὶ δὲν «συνεκτίσθησαν προηγουμένως» στὴν ἀνθρώπινη φύση, εἶναι καλὰ γιὰ τοὺς προχωρημένους στὴν πνευματικὴ ζωή. Γιατί αὐτοὶ μποροῦν νὰ χρησιμοποιοῦν τὴν ἐμπειρία τῶν παθῶν ποὺ εἶχαν (καὶ τὰ ἐξέβαλαν ἀπὸ τὴ σαρκική τους ἀφετηρία) γιὰ τὴν ἀπόκτηση οὐρανίων ἀρετῶν. Ὅπως τὸ φόβο ὡς μέσο προφυλάξεως ἀπὸ τὴ μέλλουσα τιμωρία ἀλλὰ καὶ τὴ λύπη, ὡς διορθωτικὴ διάθεση, κατὰ τὴ μεταμέλεια γιὰ κάποιο κακό, ποὺ διαπράχθηκε κατὰ τὸν παρόντα βίο.


Πρόκειται ἐδῶ γιὰ μία μεταποιητικὴ «κατεργασία» τῆς δυναμικῆς ἑνὸς πάθους σὲ πνευματικὴ λειτουργία ἀρετῆς. Τὴ μεταποιητικὴ αὐτὴ μέθοδο μεταβολῆς μιᾶς ἀρνητικῆς πνευματικῆς ἐμπειρίας σὲ θετικὴ καὶ ἐποικοδομητικὴ ἐνέργεια ἀνωτέρου ἐπιπέδου πνευματικῆς ζωῆς, ἐπισημαίνει καὶ ὁ ἅγ. Μάξιμος σὲ ὁρισμένα σημεῖα τοῦ συγγραφικοῦ του ἔργου.


Ἐφόσον· «Πᾶν πάθος κατὰ συμπλοκὴν πάντως αἰσθητοῦ τινός, καὶ αἰσθήσεως καὶ «φυσικῆς δυνάμεως», θυμοῦ λέγω τυχόν, ἢ ἐπιθυμίας, ἢ λόγου παρατραπέντος τοῦ κατὰ φύσιν συνίσταται», εἶναι δυνατὸν ἕνας «σπουδαῖος» πνευματικὸς ἀγωνιστής, κατὰ τὴν ἐπιδίωξη κάποιας ἀρετῆς νὰ «μεταποίησῃ ἢ νὰ «μεθορμήσῃ» ἢ νὰ «μετεργασθῇ» ἢ νὰ «ἐπαναγάγῃ» τὴ φυσικὴ αὐτὴ δυναμική τοῦ πάθους σὲ βιωματικὴ ποιότητα ἀρετῆς.


Εἶναι λοιπὸν δυνατὸν ἕνας ἀγωνιζόμενος χριστιανός, ποὺ ἀνήκει σ’ ἕνα ἀγχώδη τύπο, νὰ προσπαθήσει νὰ «μεθορμήσῃ» τὴν ἀγχωτική του δυναμικὴ σὲ ὑψηλὰ πεδία πνευματικῆς ζωῆς, ὅπως ἀκριβῶς εἶναι ἡ νήψη, ἡ ἐγρήγορση, ἡ πατερικὴ προσοχὴ καὶ ἄλλες παρόμοιες πνευματικὲς ἐμπειρίες καὶ ἐνέργειες. Στὴν ἁγιογραφικὴ ἀλλὰ καὶ στὴν πατερικὴ διδαχὴ συναντοῦμε προτροπὲς ποὺ μᾶς προσανατολίζουν στὴν πνευματικὴ ἀξιοποίηση μιᾶς «ἀγχωτικῆς» ἢ «φοβικῆς» δυναμικῆς. Ὅπως ἐνδεικτικῶς•


α) Στὴν Π. Δ. «δουλεύσατε τῷ Κυρίῳ ἐν φόβῳ καὶ ἀγαλλιάσθε αὐτῷ ἐν τρόμῳ» (Ψαλμ β’ 11).


β) Στὴν Κ.Δ. «Γρηγορεῖτε οὖν ὅτι οὐκ οἴδατε τὴν ἡμέραν οὐδὲ τὴν ὥραν ἐν ᾗ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἔρχεται». «Γρηγορεῖτε οὖν· οὐκ οἴδατε γὰρ πότε ὁ κύριος τῆς οἰκίας ἔρχεται… μὴ ἐλθὼν ἐξαίφνης εὕρῃ ὑμᾶς καθεύδοντας».


«Μετὰ φόβου καὶ τρόμου τὴν ἑαυτῶν σωτηρίαν κατεργάζεσθε». «Νήψατε, γρηγορήσατε· ὁ ἀντίδικος ὑμῶν διάβολος ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίη.


γ) Κατὰ τὸν ἅγ. Μακάριο τὸν Αἰγύπτιο, αὐτὸς ποὺ θέλει πραγματικὰ νὰ εὐχαρίστησει τὸ Θεὸ καὶ νὰ δεχθεῖ τὴ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πρέπει νὰ βιάζει τὸν ἑαυτό του στὴν τήρηση ὅλων τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ… ὅπως ἀκριβῶς αὐτὸς ποὺ προσπαθεῖ νὰ μάθει τὴν εὐχὴ καὶ «βιάζεται καὶ ἄγχει». Κι’ αὐτὸς λοιπὸν ποὺ θέλει νὰ ἐφαρμόσει τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ «βιάζεται καὶ ἄγχει καὶ ἐθίζει ἔθος ἀγαθόν… Καὶ ἐμεῖς λοιπὸν βιασώμεθα καὶ ἄγξωμεν ἑαυτοὺς εἰς τὴν κατόρθωσιν τῶν ἀρετῶν».


Ὁ ἴδιος ἅγιος συνιστᾶ «Πάντοτε ο»=υν ἐν τῇ συνειδήσει ὀφείλεις ἔχειν τὴν μέριμναν καὶ τὸν φόβον…. τὸν φόβον καὶ τὸν πόνον, ὡς φυσικὸν καὶ ἄτρεπτον, τὸν συντριμμὸν τῆς καρδίας πάντοτε πεπηγμένον».


Ἐπίσης, κατὰ τὸν ἀββᾶ Δωρόθεο, ὁ ἀδιαλείπτως προσευχόμενος ἄνθρωπος, ἂν ἀξιωθεῖ νὰ ἀπόκτησει κάποιο χάρισμα γνωρίζει πῶς τὸ κατόρθωσε καὶ δὲν μπορεῖ νὰ ὑπερηφανευθεῖ γιὰ τὸ χάρισμα αὐτό, ὅτι μὲ τὴ δική του δύναμη τὸ ἀπέκτησε ἀλλὰ τὸ ἀποδίδει στὸ Θεὸ καὶ συνεχῶς τὸν παρακαλεῖ «τρέμων» νὰ μὴ ἀποδειχθεῖ ἀνάξιος αὐτοῦ τοῦ χαρίσματος καὶ στερηθεῖ τῆς βοηθείας του καὶ ἀποκαλυφθεῖ ἔτσι ἡ ἀσθένεια καὶ ἡ ἀδυναμία του.


Ἡ ἀνάδυση τοῦ ἄγχους ἀπὸ ἀσυνείδητες, ἄγνωστες καὶ ἀπρόσιτες ἀπὸ τὸ λογικὸ ἐνδοψυχικὲς ἀφετηρίες, κάνουν πολὺ δύσκολη, ἂν μὴ ἀδύνατη, τὴν κατὰ μέτωπο καταπολέμησή του. Γεγονὸς ποὺ ἀφορᾶ σ’ ὅλα τὰ πάθη τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου. Γι’ αὐτὸ τὸ λόγο ἡ πατερικὴ ἐμπειρία ποὺ ἐπισημαίνει ὅτι ὁ πνευματικὸς ἀγωνιστὴς δὲν εἶναι ἐκριζωτὴς τῶν παθῶν ἀλλὰ ἀνταγωνιστής, δείχνει ὅτι ἡ μέθοδος τῆς μετοχετεύσεως τῆς ψυχικῆς δυναμικῆς τοῦ πάθους σὲ στόχους πνευματικῆς ζωῆς, δημιουργεῖ ἐλπίδες μιᾶς θεοφιλοῦς ἀξιοποιήσεως τοῦ ἄγχους, σὲ νηπτικοὺς ἀγῶνες καὶ προσπάθειες φωτιστικῆς αὐτογνωσίας, στὸ κλίμα τῆς ἀδιάλειπτης μνήμης τοῦ ὀνόματος καὶ τῆς παρουσίας τοῦ προσώπου τοῦ Θεοῦ στὴ προσωπικὴ ζωὴ τοῦ πνευματικοῦ ἀγωνιστοῦ.


Ἂν τὸ ἄγχος βιώνεται ὡς ἕνας ἀνεπιθύμητος ψυχικὸς ἀναγκασμός, σὰν μία πιεστικὴ βία στὸν πυρήνα τῆς αὐτοσυνειδησίας τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου, ὁ μόνος τρόπος νὰ ἀνταγωνιστεῖ κανεὶς τὸ ἄγχος εἶναι ἡ ἄσκηση βίας στὴ βία τοῦ πάθους αὐτοῦ. Στὸ σημεῖο τοῦτο εἶναι χρήσιμη ἡ προτροπὴ τοῦ ὁσίου Νείλου τοῦ ἀσκητοῦ· «Θέλησον τῇ βίᾳ τῆς φιλόθεου σπουδῆς ἐκνικῆσαι καὶ λῦσαι τὴν βίαν (τοῦ ἄγχους)! «Ἡμεῖς τῇ βίᾳ τὴν βίαν καταγωνισώμεθα».


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ


Στὸ ἐρώτημα «πῶς μπορεῖ ἕνας πνευματικὸς ἄνθρωπος νὰ ἀντιμετώπισει καὶ νὰ ἀξιοποίηση τὸ ἄγχος ὡς ἐργαλεῖο πνευματικῆς προκοπῆς;» μία ἐπιγραμματικὴ – συνοπτικὴ ἀπάντηση θὰ ἦταν, στὸ ἐρώτημα αὐτὸ ἡ ἑξῆς·


- Νὰ παραδώσει τὸ ἄγχος καὶ τὴν ἀνασφάλεια ποὺ τὸ συνοδεύει στὸ ἔλεος καὶ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ.


- Νὰ προσπαθήσει νὰ τὸ ἰδεῖ καὶ νὰ τὸ κατανοήσει στὴν ψυχοδυναμική του ἰδιαιτερότητα ὡς φοβίας ἢ ἀόριστης ἀγωνίας ἢ ἀναιτιολόγητης ἐπιθετικῆς παρορμήσεως ἢ τέλος ὡς ἐνοχικῆς φοβικῆς εὐαισθησίας, ὡς παράγοντα τῆς παιδείας τοῦ Κυρίου!


- Νὰ ἐντοπίσει ἐνδεχομένως τὸ ἐνοχικὸ ὑπόστρωμα τοῦ ἄγχους, ποὺ συνήθως ἀποτελεῖ τὴν κυρία ψυχοδυναμική του ἀφετηρία. Ἀπωθημένες ἁμαρτητικὲς ἐμπειρίες, δηλ. ἀνεξομολόγητες ἐνοχές, ἐκδικοῦνται μὲ ἀσυνείδητη ἀγχώδη ἀντίδραση.


- Νὰ συλλάβει τὴν ἀφυπνιστικὴ πνευματικὴ σημασία τοῦ ἄγχους, ὡς ἐρεθίσματος μιᾶς ἐργασίας αὐτογνωσίας μὲ κριτήρια ἀντικειμενικὰ καὶ ὄχι αὐτοδικαιωτικά.


- Νὰ μεταποιήσει τὴ δυναμική τῆς ἀγχωτικῆς ἀγωνίας σὲ νηπτικὸ τρόπο βιώσεως τῆς πνευματικῆς ζωῆς, σύμφωνα μὲ τὴν μνημονευθεῖσα προτροπὴ τοῦ ἄγ. Μακαρίου του Αἰγυπτίου· «Καὶ ἡμεῖς τοίνυν βιασώμεθα καὶ ἄγξωμεν ἑαυτοὺς εἰς τὴν ταπεινοφροσύνην, τὴν ἀγάπην καὶ τὴν πραότητα., ἵνα ἀποστείλῃ τὸ Πνεῦμα αὐτοῦ εἰς τὰς καρδίας ἡμῶν ὁ Θεός»!


Ὄντως τὰ ἀντίρροπα τοῦ ἄγχους εἶναι ἡ ταπεινοφροσύνη, ἡ ἀγάπη καὶ ἡ πραότητα!

Διαβάστε περισσότερα
loading...

Πέμπτη 2 Αυγούστου 2018

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν έχει καύσωνα -Τα στάδια μέχρι τη θερμοπληξία


Κόκκινος συναγερμός έχει σημάνει στην Ευρώπη για το πρωτοφανές κύμα καύσωνα, καθώς το θερμόμετρο να δεν αποκλείεται να δείξει μέχρι και τους 50ο C.


Ο καύσωνας «της χιλιετίας» αναμένεται να πλήξει κυρίως την Ιβηρική Χερσόνησο, ενώ οι αρμόδιες αρχές έχουν ήδη λάβει μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες.


Τι συμβαίνει όμως όταν το σώμα μας εκτεθεί σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες όπως 40 και 50 βαθμούς Κελσίου.


Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, το σώμα λειτουργεί σωστά μέσα σε ένα μικρό θερμοκρασιακό εύρος, μεταξύ δηλαδή των 36 μέχρι 37,5 βαθμών Κελσίου.


Εκεί απαλλάσσεται από την θερμότητα κυρίως με την διαδικασία της εφίδρωση, αλλά και μέσω της αναπνοής.


Οταν όμως το θερμόμετρο ξεκινά να ανεβαίνει τότε το σώμα μας αρχίζει και ιδρώνει ακόμη περισσότερο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και ο κίνδυνος της αφυδάτωσης.


Από ποια θερμοκρασία και πάνω είναι επικίνδυνη;


Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λέει ότι η βέλτιστη θερμοκρασία για το σώμα είναι μεταξύ 18  και 24 βαθμών Κελσίου. Από εκεί και πέρα αρχίζουν και αυξάνονται οι κίνδυνοι.


Βέβαια σημαντικό ρόλο παίζει και σε τι είναι συνηθισμένος ο οργανισμός, καθώς δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι σε θερμότερες χώρες αντιμετωπίζουν και καλύτερα έναν επικείμενο καύσωνα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν η θερμοκρασία φτάσει στους 35 βαθμούς Κελσίου και συνοδεύεται από υψηλή υγρασία, τότε υγεία τίθεται σε κίνδυνο.


Οταν όμως η θερμοκρασία φτάσει στους  40 βαθμούς, τότε ακόμη και χωρίς η υγρασία είναι σε χαμηλά επίπεδα, η ζέστη γίνεται επικίνδυνη.


Ο κίνδυνος όμως είναι πολύ μεγαλύτερος όταν η θερμοκρασία φτάνει στους 50 βαθμούς Κελσίου.


Σημασία έχει πάντως και το αν ο άνθρωπος ανήκει ή όχι στις ευπαθείς ομάδες.


Οι ηλικιωμένοι, τα μωρά, τα μικρά παιδιά και οι έγκυες γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς σε ακραίες συνθήκες θερμότητας, όπως είναι εκείνοι με χρόνιες παθήσεις δηλαδή με καρδιακά προβλήματα ή προβλήματα αναπνοής.


Η καθηγήτρια Virginia Murray της Υπηρεσίας Προστασίας της Υγείας, η οποία έχει μελετήσει την επίδραση της θερμότητας στο σώμα αναφέρει: «Το πιο τρομακτικό και επικίνδυνο απ΄όλα είναι όταν το σώμα δεν μπορεί να «κατεβάσει» την θερμοκρασία του.


Και συνεχίζει: «Οταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε αυτό που πρέπει να κάνουμε πρώτα είναι να πάμε κάπου που να μπορούμε να δροσιστούμε. Οι άνθρωποι δηλαδή τότε πρέπει να αναζητήσουν κάποιον χώρο που να έχει κλιματισμό».


«Όταν οι άνθρωποι δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, η ιστορία δείχνει ότι η θερμότητα μπορεί να είναι δολοφονική», αναφέρει.


Το ευρωπαϊκό κύμα καύσωνα του 2003 - το καυτότερο καλοκαίρι από το 1.500 - εκτιμάται ότι προκάλεσε το θάνατο περισσότερων από 70.000 ανθρώπων σε ολόκληρη την ήπειρο.


Εν τω μεταξύ, μέχρι 10.000 θάνατοι λέγεται ότι προκλήθηκαν από το καυτό καλοκαίρι του 1988 στις ΗΠΑ.


Στην πραγματικότητα, από όλες τις φυσικές καταστροφές που μπορούν να χτυπήσουν, οι ακραίες θερμοκρασίες (κρύο ή ζέστη) είναι οι πιο θανατηφόρες, προκαλώντας περισσότερους θανάτους συνολικά από πλημμύρες, σεισμούς και ανεμοστρόβιλους.


Φωτογραφίες:AP





Διαβάστε περισσότερα
loading...

Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να βρίσκεται ένα νέο ζευγάρι σύμφωνα με έρευνα


Προφανώς η συχνότητα που θα βρεθεί το κάθε ζευγάρι εξαρτάται από τις ανάγκες τους, τον τρόπο που θα διαμορφώσουν το πρόγραμμά τους και, φυσικά, την επιθυμία να βλέπουν ο ένας τον άλλον.


Ας αφήσουμε τις γενικολογίες όμως. Αν η σχέση μετραέι λίγο χρόνο ζωής, οι πιθανότητες είναι να είστε στη φάση που δεν χορταίνετε ο ένας τον άλλον.


Στην αρχή που όλα είναι καινούρια και «γυαλιστερά» και οι συναντήσεις σας είναι μια συνεχής ανακάλυψη (εμπειριών, χαρακτηριστικών κ.α.), είναι λογικό να θέλετε να βλέπεστε κάθε (ή κάθε δεύτερη) ημέρα. Ακόμα και τις ώρες που δεν είστε μαζί, είστε πάνω από το κινητό και μιλάτε. Αδιαμφισβήτητα, όλα αυτά είναι πολύ ρομαντικά και γεννούν συντριπτικά όμορφα συναισθήματα. Καλά κάνετε και «το ζείτε» (εννοείται αυτό), αλλά αν θέλετε και μια δεύτερη γνώμη, μια σχετική πρόσφατη μελέτη διερεύνησε όλο αυτό το τσιριμπίμ-τσιριμπόμ της αρχής μιας σχέσης και έβγαλε τα εξής συμπεράσματα. 



Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν είστε νέο ζευγάρι, όσο ερωτευμένοι κι αν αισθάνεστε, καλό θα ήταν να προσπαθήσετε να περιορίσετε τον ενθουσιασμό και τις συναντήσεις σας. Όχι για να λείψετε ο ένας στον άλλον, αλλά για έναν πολύ πιο σημαντικό λόγο. Πόσες φορές είναι καλό να βρίσκεστε λοιπόν; 


«Είναι σημαντικό να αρκεστείτε στο να βρίσκεστε δύο φορές την εβδομάδα. Με αυτό τον τρόπο έχετε αρκετό χρόνο μακριά από το νέο σας ταίρι για να δώσετε χρόνο στα βαθύτερα συναισθήματά σας να φιλτραριστούν και να επεξεργαστούν από το υποσυνείδητό σας», υποστηρίζει ο Scott Carroll, ψυχίατρος και συγγραφέας του βιβλίου Don’t Settle: How to Marry the Man You Were Meant For (Μην αποκατασταθείς: Πως να παντρευτείς τον άνθρωπο για τον οποίο προορίζεσαι). 


«Με αυτό τον τρόπο θα εντοπίσετε τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει πραγματικά στον άνθρωπο που έχει εγείρει το ερωτικό σας ενδιαφέρον. Θα έχετε τον χρόνο να τον δείτε αντικειμενικά. Αντιθέτως, με το να βρίσκεστε μαζί του κάθε μέρα, ναι μεν μπορεί να φουσκώσει κι άλλο τα συναισθήματά σας, αλλά παίρνετε ένα ρίσκο: να βιώσετε έντονα συναισθήματα πολύ σύντομα, τα οποία ίσως να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα κι έτσι πολύ σύντομα να ματαιωθούν». Ένας άλλος κλινικός ψυχολόγος, ο Δρ. Seth Meyers, συμφωνεί με τον Scott ότι οι νέοι σύντροφοι πρέπει να κρατούν και μια ήπια επιφυλακτική στάση. 


«Ενώ μερικά ζευγάρια μπορεί να βρουν έναν τρόπο να περνούν κάθε βράδυ μαζί και να κάνουν τη σχέση τους να λειτουργήσει, τις περισσότερες φορές, αυτή η βιασύνη δεν έχει μακροπρόθεσμά αποτελέσματα και η σχέση ξεφουσκώνει, όπως φούσκωσε: Γρήγορα και ατσούμπαλα», γράφει στο σάιτ Psychology Today. «Το πρόβλημα με αυτή τη δυναμική είναι ότι βλέποντας ο ένας τον άλλον πολύ συχνά στην αρχή, δημιουργείται μια ψευδαίσθηση οικειότητας και εξάρτησης, ενώ είναι αποδεδειγμένο ότι χρειάζονται μήνες - ή και χρόνια - για να γνωρίσουμε πραγματικά κάποιον».


Σίγουρα αυτή είναι μια υπολογίσιμη άποχη. Από την άλλη, κάθε ζευγάρι είναι διαφορετικό. Οπότε εσείς θα το κρίνετε. 


Διαβάστε περισσότερα
loading...

Επίδομα παιδιού: Πότε και πώς καταβάλλεται η 4η δόση


Διαθέσιμη είναι η πλατφόρμα για το έντυπο Α21 επίδομα παιδιού. 


Διαθέσιμη και πάλι προς υποβολή αιτήσεων είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αίτησης Α21, για δικαιούχους του επιδόματος παιδιού που δεν υπέβαλαν αίτηση έως τις 20 Ιουλίου.


Η τέταρτη δόση του επιδόματος, που αντιστοιχεί στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, θα καταβληθεί στις 25 - 27 Σεπτεμβρίου σε όλους όσοι θα έχουν υποβάλει δήλωση Α21 και θα έχουν εκκαθαρισμένη, φετινή φορολογική δήλωση έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2018.


Υπενθυμίζεται πως από τη Δευτέρα 30 Ιουλίου, οι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού μπορούν να ενημερώνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αίτησης Α21 και με χρήση των κωδικών Taxisnet για το ύψος του ποσού που πιστώθηκε στους λογαριασμούς τους στο πλαίσιο της πληρωμής της γ' δόσης 2018, όπως επίσης και για τον τρόπο λειτουργίας της σχετικής εκκαθάρισης. 


Η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι προσβάσιμη από τις ιστοσελίδες του ΟΠΕΚΑ και της ΗΔΙΚΑ.


Διαβάστε περισσότερα
loading...

Τετάρτη 1 Αυγούστου 2018

H Bugatti ετοιμάζει από τώρα το αμάξι του μέλλοντος


Πόσο μακριά νομίζεις ότι είναι το 2034;


Η Bugatti 57 T είχε τεράστια επίδραση στον σχεδιασμό αυτοκινήτων, πράγμα που η γνωστή εταιρεία δεν θέλει να περάσει στο ντούκου. 


Για τον λόγο αυτό αποφάσισε να σχεδιάσει από τώρα το αυτοκίνητο του μέλλοντος, βασισμένο φυσικά στο ίδιο μοντέλο, αλλά σαφώς ανανεωμένο, με τις εμπνευσμένες πινελιές του σχεδιαστή Arthur B. Nustas. Με την ονομασία «Bugatti Type 57 T Concept» έπιασαν από τώρα δουλειά για να ετοιμάσουν ένα δώρο γενεθλίων σε αυτό το αριστούργημα, το οποίο κλείνει τα 100 του χρόνια το 2034. 


Οι πρώτες σκέψεις και εικόνες σκιαγραφούν ένα μοντέλο δύο τόνων, με εσωτερικό υψηλής ποιότητας, με πόρτες σχήματος C και καμπίνα οδηγού. 


Έχουν μπροστά τους 16 ολόκληρα χρόνια για να υλοποιήσουν την ιδέα τους και να ολοκληρώσουν την επετειακή Bugatti του μέλλοντος, ωστόσο κάποιες φωτογραφίες μάς έδωσαν ήδη ένα πρώτο δείγμα.


Και κάπως έτσι, κάνεις το πιο γρήγορο ταξίδι στο χρόνο.  






Διαβάστε περισσότερα
loading...

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα!


8 σκίτσα από διαφορετικούς καλλιτέχνες αποτυπώνουν απόλυτα τι είναι οικογένεια για να καταλήξουν στο εξής: οικογένεια είναι τα απλά, καθημερινά πράγματα.


1. Οικογένεια σημαίνει να ετοιμάζουμε μαζί το πρωινό τις Κυριακές


2. Οικογένεια σημαίνει να βλέπουμε ταινίες μαζί μέχρι να μας πάρει ο ύπνος στον καναπέ


3. Οικογένεια σημαίνει να λέμε παραμύθια πριν τον ύπνο


4. Οικογένεια σημαίνει να πηγαίνουμε όλοι μαζί εκδρομή


5. Οικογένεια σημαίνει να περνάμε τις γιορτές όλοι μαζί


6. Και να βγάζουμε φωτογραφίες από τα οικογενειακά τραπέζια


7. Οικογένεια σημαίνει παππούς και γιαγιά που λατρεύουν να μας «κακομαθαίνουν».


8. Οικογένεια σημαίνει πάνω απ’ όλα ζεστές αγκαλιές 

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 2

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 3

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 4

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 5

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 6

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 7

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 8

Τι πραγματικά σημαίνει οικογένεια μέσα από 8 υπέροχα σκίτσα! - Φωτογραφία 9


Διαβάστε περισσότερα
loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Το nikolpress.blogspot.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται.